пятница, 7 января 2011 г.


Anexa nr.61
la ordinul MS RM
nr.___ din „___” ________2010

FIŞA DE POST
a asistentei medicale superioare în reabilitare/nursing

În calitate de asistentă medicală superioară în reabilitare/nursing este angajată, prin ordinul Directorului instituţiei, o persoană cu studii superioare în Nursing – Facultatea Managementul Sanitar ori Colegiul de Medicină cu vechime în muncă nu mai puţin de 10 ani, cu abilităţi de organizare şi cu grad superior de competenţă profesională.

1.           Definirea funcţiei
Asistenta medicală superioară în reabilitare/nursing are următoarele funcţii:
1)           Coordonează activitatea asistentelor medicale/nurselor din secţie, identifică problemele, planifică activităţi cu asistenţii medicali/nurse şi lucrătorii sanitari.
2)           Orientează subalternii săi spre activităţi conform atribuţiilor de funcţii.

2.           Atribuţiile generale
Atribuţiile generale sunt sfera competenţei asistentei medicale superioare în reabilitare/nursing ca urmare a parcurgerii unei forme de educaţie pe specialitate recunoscută de legea în vigoarea:
1)           Coordonează activităţile asistentelor medicale/nurse, vizînd planurile de perfecţionare în secţie şi la Departamentul Formare Continuă.
2)           Identifică probleme prin colaborarea cu asistentele medicale/nurse şi surorile econome din secţie prin vizite de control în saloane.
3)           Planifică şi organizează activităţi în domeniul perfecţionării asistenţilor medicali/nurselor în cadrul Instituţiei.
4)           Selectează asistenţii medicali/ nursele pentru angajarea la locurile vacante şi înaintează propuneri pentru angajare.
5)           Primeşte grupurile de studenţi, delegaţi la stagiunile practice în instituţie şi organizează îndeplinirea Programelor, fiind conducător general.
6)           Selectează asistentele medicale/nurse pentru susţinerea examenului la gradul de calificare şi prezentarea documentelor la Comisia Republicană de Conferire a Gradului de Calificare în profesie.
7)           Organizează activităţi de îngrijiri nursing şi evaluează activităţile efectuate.
8)           Organizează şi controlează îndeplinirea regimului sanitar - antiepidemic în secţie.
9)           Asigură instruirea şi perfectarea cunoştinţelor asistentelor medicale/nurselor, privind îngrijirea medicală adecvată a pacienţilor, aplicarea corectă a tehnicilor de îngrijire, respectarea regimului sanitar-igienic şi aplicarea măsurilor de prevenire şi control a infecţiilor nosocomiale, de etică şi deontologie medicală, etc.
10)       Organizează periodic şedinţe cu asistentele medicale/nursele  cu scop de informare despre regulamentele şi dispoziţiile, legile noi apărute.
11)       Are simţul înalt al responsabilităţii şi îndeplineşte la timp şi întocmai ordinele, instrucţiunile în vigoare, obligaţiunile sale de serviciu şi indicaţiile Directorului şi Vicedirectorului spitalului.

3.           Atribuţii specifice
1)           Dirijează activitatea Consiliului asistentelor medicale din secţie.
2)           Este responsabilă de implementarea procesului de Nursing în activitatea autonomă a asistentelor medicale/nurse.
3)           Efectuează controlul respectării disciplinei de muncă în secţie.
4)           Verifică corectitudinea completării documentaţiei medicale în secţie.
5)           Semnează diverse documente legate de activitatea asistentelor medicale/nurse, infirmierelor din secţie
6)           Aplică atribuţii în luarea unor decizii.
7)           Demonstrează în activitatea sa practică abilităţii de un înalt profesionism, calităţi umane deosebite.
8)           Colaborează şi conlucrează cu personalul de subordine.
9)           este responsabilă de organizarea corectă şi calitativă a îngrijirilor igienice şi de respectare a normelor igienice.
10)       Este responsabilă de instruirea şi aprofundarea cunoştinţelor asistentelor medicale privind îngrijirile de nursing şi cele delegate, ca ele să fie adecvate şi de bună calitate.
11)       Se implică activ în soluţionarea situaţiilor de conflict apărute în colectiv

4.           Competenţe
1)           Participă la procesul de angajare şi eliberare din funcţie a personalului medical mediu şi inferior.
2)           Înaintează administraţiei instituţiei propuneri privind menţionarea şi sancţionarea personalului din subordine,
3)           Evaluează calitate activităţii asistentelor medicale/nurselor şi infirmierelor secţiei
4)           Asigură în caz de necesitate completarea cu state medicale.
5)           Organizează studierea aprofundată a procesului de Nursing şi a Nursingului specializat de către de către toate asistentele medicale a secţiei
6)           Monitorizează păstrarea, eliberarea şi evidenţa medicamentelor.
7)           Monitirizează utilizarea raţională, păstrarea şi evidenţa echipamentului medical, a tuturor bunurilor materiale şi a blanchetelor de evidenţă speciale.
8)           Verifică respectarea regimului sanitar antiepidemic în secţie.
9)           Testează cunoştinţele şi deprinderile practice ale asistentelor medicale /nurselor şi infirmierelor.
10)       Înaintează propuneri concrete referitor la ameliorarea condiţiilor de lucru a subalternilor şi reducerea factorilor nocivi de la locul de lucru.
11)       Supraveghează respectarea în secţie a drepturilor bolnavilor.
12)       Participă activ la monitorizarea şi profilaxia infecţiilor nosocomiale intraspitaliceşti respectînd instrucţiile în vigoare.
13)       Asigură extragerea preparatelor medicamentoase, evidenţa cheltuielilor, păstrarea lor, precum şi a instrumentarului medical şi a formularului standard.
14)       Verifică respectarea alimentaţiei dietetice a pacienţilor.
15)       Verifică distribuirea utilajului medical , lenjeriei şi a echipamentului de protecţie
16)       Se ocupă de studierea şi promovarea schimbului de experienţă a subalternilor şi aplicarea în practică a metodelor raţionale şi progresive.
17)       Efectuează controlul respectării regimului sanitar igienic, antiepidemic şi curativ ocrotitor de către personal.
18)       Verifică respectarea disciplinei de muncă.
19)       Controlează corectitudinea completării documentaţiei medicale în secţie.
20)       Verifică calitatea efectuării în secţie a dezinfectării, sterilizării instrumentelor , a testelor de control şi evidenţa lor.
21)       Verifică disciplina de muncă în timpul turelor de noapte, în zilele de odihnă şi sărbători.

5.           Documentaţia  
1)           Codul muncii
2)           Regulamentul de ordine internă a Instituţiei
3)           Ordinele MS în vigoare
4)           Standardele în profesie
5)           Statele secţiei şi serviciilor din Instituţie
6)           Registru de evidenţă a asistentelor medicale/nurse din secţie
7)           Registru de primire/audienţă asistentelor medicale/nurse şi a altor persoane
8)           Mapa cu Procesele Verbale a organelor de control a Centrului Municipal Medicină Preventivă
9)           Mapa cu Planul de activităţi a Consiliului asistentelor medicale/nurse
10)       Mapa cu Planurile de perfecţionare a asistentelor medicale/nurse coordonat cu Departamentul de Formare Continuă.
11)       Registru cu Procesele verbale ale consiliului asistentei şefe/nurse
12)       Mapa cu rapoartele statistice anuale din secţie
13)       Mapa cu documentaţia în ce priveşte activitatea economelor din secţie.

Комментариев нет:

Отправить комментарий